torsdag 17 februari 2011

Nu börjar saker falla på plats

"Det såg ut som en fabrik! Man hade plogat en lång vall, så att all snö från gatan var i en och samma snövall. Sen hade man tagit fram något som liknade en gigantisk snöslunga, som liksom sög upp all snö och slungade ner den på lastbilsflaken. Det stod tre-fyra lastbilar på rad och sen körde man i skytteltrafik och tömde flaken.

Helt sjukt! Precis som en fabrik. Jag har aldrig sett något liknande i mitt liv!"

-Sagt av kollega, född -77.


Behöver jag säga att han är Stockholmare (från Djursholm, men det är kanske oviktigt i detta sammanhang...)? Behöver jag säga att jag börjar förstå varför det är så svårt för den här staden att hantera snö? Om man i år fyller 34 år och aldrig har sett detta scenario utspela sig, då är det något som är fel. På riktigt fel. I norrland är det fabriksvarning överallt, varje dag, under de vinterdagar då det behövs. Det är ju pinsamt på riktigt, detta.

Inga kommentarer: