torsdag 17 februari 2011

Birro levererar

Jag gillar Marcus Birro. Jag kan inte riktigt motivera varför, men jag gillar honom. Han verkar sund.

Det är varken progressivt eller beundransvärt att spotta på folks tro. Det är billigt och enkelt. Det är att dundra in med en bulldozer i ett hav av öppna dörrar.

Det är nog just därför som jag alltid haft det svårt att berätta för andra människor om min tro och därför valt att låta bli i fler fall än jag vågat berätta. Rädslan av att bli dömd och överkörd sekunden som jag öppnar dörren till mitt innersta, dörren till det jag inte kan förklara men som jag inte kan vara utan. Det som gör mig annorlunda och lätt att göra sig lustig över.

5 kommentarer:

F. Timeus sa...

Gör "sista måltiden"-tatueringen, då är du safe. Ingen kan säga nåt då (och det hade de inte gjort ändå men det är en fet tatuering!) och du har en skön konversationsstartare if needed.

S sa...

timeus: Jahaja...då fick jag den på hjärnan igen. Tack så mycket!

F. Timeus sa...

Förlåt för det också. Jag har inget flyt idag vad det verkar...

S sa...

timeus: Din stackare! Jag menade inte så...

F. Timeus sa...

Det är lugnt! Inge synd om mig här inte.