tisdag 1 februari 2011

Sånt här gör mig så glad!!

Det syns lite dåligt, men det står Välkommen till oss på den där lappen.

Idag var jag på möte. Verkar vara ett mötesintensivt arbete jag har, i alla fall i början. När jag kom ut från mötesrummet gick jag till min arbetsplats och tyckte att musen fungerade riktigt kasst. Men jag reflekterade inte så mycket över det, för allt har varit segt med min dator idag. Allt. Allt, allt allt! Men tillslut så vände jag på musen och då hittar jag den där lappen. Jag har en optisk mus, det vill säga att istället för en gummikula har den en ljusplatta med ett mikroskopiskt rutmönster på. Men det där har ni ju säkert koll på. Hur som haver så satt lappen i vägen för ljusplattan så musen förstod ingenting när jag försökte röra på den.

Såna här busstreck är väl kärlek på arbetsplatsen ändå? Sånt där hände aldrig med mina gamla kollegor och det är såna här småsaker som kan göra en riktigt dålig dag riktigt bra. Jag är så tacksam för mitt nya gäng!

7 kommentarer:

F. Timeus sa...

Det finns nästan inget bättre än såna skämt.

S sa...

timeus: Nä!

fia sa...

Jag blir glad!

S sa...

fia: Så kul!

Marcus sa...

Fantastiskt! Förresten, är det någon som använder möss med gummikula numera? Det kan inte vara många, eller?

Omentjej sa...

Åh vilka fina arbetskamrater!

S sa...

Marcus: Precis just därför som jag skrev att ni säkert redan har koll på det där med hur möss funkar...gummikulan var länge sen man såg!

Omentjej: Eller hur!