lördag 12 februari 2011

Friskisskola. Lektion nr. 1

Se till att hitta en favoritledare och favoritpass. Gärna mer än ett pass, men om du hittar en träningsform som är rolig se då till att hitta din favoritledare.

Jag har min favorit när det gäller skivstång/pump. Balode Andrews Vita. Nu kanske namnet inte är så könsavslöjande, men jag kan säga att det är en hon. Hon leder skivstång på lördagar och är helt galen. Hon tycker det är skönt att träna triceps! Speciellt när det gör ont och mjölksyran tar över. Hon ropar gärna "Armbågarna närmare örat. Armbågarna nära örat. Nääära örat!!" Det är bara att lyda.

Igår var jag otrogen. Det var en Lennart, Bengt eller Kjell som höll i skivstången. Otrogen mot både dag och ledare. Jag lärde mig min läxa kan man säga. Lennart/Bengt/Kjell gjorde uppvärmningen i ett tempo som kan beskrivas som ytterst långsamt. Lennart/Bengt/Kjell hade otroligt många pauser och magövningarna ska vi inte ens nämna. Han ropade aldrig att något var skönt eller att armbågarna borde flyttas mot örat.

Så läxa nummer ett är att aldrig vara otrogen på Friskis.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Visst är det där viktigt. Att det är rätt person som leder passet. Jag är skitpetig och om "fel" person råkar dyka upp på träningen så är det nästan nära att jag vänder på klacken och går till gymmet istället.

Jag trodde inte att det skulle vara så noga men så fel jag hade. Det är skitnoga.

S sa...

Viktoria: Fruktansvärt viktigt!!