onsdag 10 november 2010

Day 01 – Introduce yourself

Jag är helt normal.

Jag äter allt. Man kan nog kalla mig slasktratt. Jag har grov ögonbrynshårväxt, därför går det lite för lång tid mellan mina ögonbrynsplockningstillfällen. Jag färgar också desamma, alltså ögonbrynen, annars ser det lite väl blekt ut i ansiktet. Jag är född rödhårig, men sen har det bleknat lite och sedan blivit mörkbrunt, mörkmörkbrunt och nu lite ljusare igen. Man skulle kunna säga att jag har haft nästan alla världens frisyrer men för tillfället har jag världens tråkigaste page.

Är numera Stockholmare som säger hemma om Umeå. Född Ångemanlänning, Västerbottning mellan åldrarna 15 och 29. Gift med en riktig datanörd, själv är jag bara seminörd. Det händer ganska ofta att jag tappar tråden när jag berättar något. Men jag plockar nästan alltid upp den igen, men det kan ta några timmar från det att jag tappar den tills att jag plockar upp den. Då blir det förvirrat. Ibland tappar jag den helt på bara två sekunder, utan att den återvänder. Jag har liksom inte en susning om vad jag pratat om! Då kan min man bli lite irriterad.

Jag blir kräkfärdig när någon tar mig under hakan. Man kan inte säga ord som småkaka, eller geggig om ett sår. Då blir jag rosenrasande. Det är fult! Älskar att köra bil. Skulle kunna ha det som jobb. Att bara köra. Det skulle kanske inte generera något större bidrag till statskassan, men jag skulle trivas där i bilen. Sedan flytten till storstan har jag lagt på mig 7 kilo. Planen är väl att på något vis få bort det där, men jag verkar inte stressa fram det precis. Stress är inte min grej alls. Men jag blir stressad när det är stökigt här hemma.

Sen så är jag snäll, ganska rolig och omtänksam. Helt normal.

5 kommentarer:

F. Timeus sa...

Fantastiskt.

Frida sa...

Grymt bra inlägg!

Du kanske borde bli polis, då får man köra mycket bil =) Eller du kanske skulle börja köra taxi.

S sa...

Fredrik: Tack!

Frida: Ja faktiskt, men taxi känns lite farligt i den här stan. Helst vill jag vara själv i bilen och lyssna på radio och då blir det inte mycket pengar...

Omentjej sa...

Jättekul att läsa!!

S sa...

Omentjej: =)