lördag 20 november 2010

Day 11 – Your siblings

Jag har en syster. En syster på alla vis! Hon är äldre än mig och hon är den bästa systern man kan ha!

Vår mamma tycker att vi är de perfekta barnen, såklart. Men vi är faktiskt lite säregna. För vi har alltid ätit allt. Allt, I tell you! Vi har heller aldrig bråkat. Vi har småtjafsat men inget allvarligt. En gång tjafsade vi om en tuschpenna och det slutade med att systerns framtänder åkte igenom underläppen. Men det berodde mer på tröskeln mellan hallen och köket, än tjafset.

Vi hörs ofta, väldigt ofta faktiskt! Hon är den gladaste personen jag känner tror jag. Aldrig sur och tvär. Eller jo, snabbtvär och snabbsur, men sen är det över lika snabbt. Dessa tillfällen kan man leva med, för det är idel glädje annars.

Hon är också väldigt rörig av sig. Glömmer tågtider och flygtider, missar bussar, stannar bussar så att de andra passagerarna får stå och vänta på henne i en kvart. Linjebussen, inte lokalbussen. Men busschauffören står snällt kvar medan hon letar efter sin jacka, tappad mellan hemmet och busshållplatsen, någonstans finns den ju bland de 600 meter hon passerat från huset...

Sen är hon helt sjuk på att slå in snygga paket. Alltså, sinnessjukt fina paket, för att inte prata om hur hon skriver. Jösses i min låda! Hon är verkligen en estet, men jobbar på operation. Så kan man ju också göra. Annars så vägrar hon systematiskt att läsa bruksanvisningar, det skulle hon aldrig göra. Då får sakerna nästan hellre inte fungera.

Hon är precis som mig när det gäller att ta en under hakan. Då kräks hon. Så när vi har tjafsat har vi helt enkelt försökt att ta varandra under hakan. Det är väl det grövsta. Hon och jag har även ett eget vokabulär. Hon kan skriva under på det där med såsiga sår. Det finns inget som heter så. Småkaka finns inte heller. För att inte prata om mjukkaka. (Hahaha! Nu sitter jag och skrattar för mig själv! Gud så fult! Tänk att ni finns där ute som använder er av dom orden). Någon kan säga något som vi tycker är fult och resten av världen tycker är helt normalt. Vi tittar direkt på varandra och förstår att talaren sagt fel. Och vi har rätt. Så är det!

Alltså, ni förstår väl hur mycket glädje hon bidrar med när ni ser att hon gör såna här tokiga saker?!

Fantastiska syster -Jag älskar dig!!

3 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Mjukkaka - så...vidrigt!

Omentjej sa...

Åh systrar är bäst!!

S sa...

J: Japp! STOOOR kräkvarning på den.

Omentjej: Eller hur! Men jag är inte van vid något annat heller...