tisdag 16 november 2010

Day 07 – Your best friend

Det mest politiskt korrekta vore att säga maken. Men jag lämnar honom åt sidan i just det här inlägget.


Bästa T!

Jag tror att vi firar 15-års jubileum till sommaren, eller så var det i somras vi skulle ha spisat tårta ihop. 15 roliga år! Ja, det klart att allt inte varit rosenrött, men om jag sammanfattar de dagar vi har haft tillsammans är det mest glädje. Det är i alla fall glädjen som dominerar mina minnen!

Jag tror inte att jag någonsin haft så roligt ihop med någon, som jag har haft med dig. För du är så knäpp! Eller var, för nu är vi ju vuxna... Men jag har heller aldrig sörjt någon på samma sätt som jag sörjde dig när vi var tvungna att separera under 1999-2000. Gud så jag grät när jag kramat dig adjö den där soliga och iskalla dagen i januari. Eller den dagen du lämnade mig för att bo i det stora landet i väst. Men som tur var kunde man utöva knäppa idéer även där när jag kom över och livade upp din vardag.

Det är inte många man kan få med på rullpingis på kvarterspuben eller att köpa ett kilo fortune cookies när man är på semester. Jag är glad för alla galet långa promenader vi har tagit ihop, mer eller mindre lyckade, men som på något vis alltid slutade med att vi skrattat så att vi gråtit. Men varför ta bussen? Jag har svårt att se att jag skulle kunna bli nekad att köpa Snickers i en affär, om det inte vore under ett upptåg med dig i närheten av ingenting förutom världens största fågelreservat. Jag älskar dina Mäh,-en-sån-där-kan-man-ju-göra-själv-kommentarer, oavsett om det är en världskarta som ska målas om, en ram som ska piffas upp eller en lampskärm som ska tillverkas. För att inte tala om alla meningslösa samtal på telefonen om absolut ingenting, men ändå allting!

Jag vill också passa på att tacka för förtroendet att vara gudmor till sötaste K! Hon är ju det bästa! Jag hoppas att hon får hitta någon att dela allt med, som du och jag har gjort. För vilka dumma saker vi än gjort ihop så har vi aldrig lämnat den andre ensam. Vi har aldrig utsatt varandra för fara och jag hoppas att hon liksom jag alltid kommer att känna hon har någon att höra av sig till när det är något som är på tok eller bara alldeles fantastiskt! Oavsett geografiska avstånd. Jag hoppas att hon har någon att skratta med tills hon tappar andan, men jag önskar också att hon bara gör hälften av alla knäppa saker som vi gjort...

Och du, ibland behöver man inte vara så envis som du är. Det är inte alltid bara positivt. Faktiskt. Även om det är en fantastisk egenskap du sitter på.

Slutligen vill jag bara berätta att Lenny håller på och spelar in en ny skiva. Låt oss be en bön att han drar ut på turné och att vi äntligen får se honom ihop någonstans i världen inom en överskådlig framtid.

Du är bäst T!

Love!

/S.

2 kommentarer:

Frk S. sa...

Tårarna trillar och jag kan bara säga att du är det absolut finaste. Kärlek till bästa dig.

S sa...

Frk S: Oj. Det var inte meningen att det skulle bli så emotionellt... Kramkram!!