tisdag 2 november 2010

Terrakottaarmén fick besök idag

Jag träffade originalet i Xian när jag var där 2007, vilket var helt otroligt. Men minnet sviktade efter några år. När vi klev in på Östasiatiska så hände något, i huvudet började en hel del information ploppa upp. Helt plötsligt kom jag ihåg saker jag absolut inte hade kunnat berätta för någon om jag fått frågor hemma någon kväll, över en kopp glögg eller så. Det var coolt!

Jag rekommenderar utställningen. Lagom längd och lagom med information!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Fick man ta med sig kameran, eller är det lånade bilder?

Skulle jätte gärna vilja se den. Kanske ska släpa med mig Dotra någon helg.

S sa...

Ponder: Man fick ta med kameran! Bara om det var bilder för personligt bruk.

(Brukar försöka komma ihåg att ära den som äras bör för bilder jag använder, om de inte är min egna.)

Ta med dottern och se på lergubbarna! Dom är inte kvar så länge till. Januari någon gång, tror jag.