tisdag 30 november 2010

Day 21 – Another moment

Det var när bästa T pluggade på Komvux för närmare 80 år sedan. Matte B eller C läste hon och hennes klass var på pricken som man tänker sig den stereotypa Komvuxklassen.

En av uppgifterna var att hon tillsammans med sin klasskompis Leif eller nåt sånt...som såg ut som en Komvuxelev i sina bästa år (40-ish??), skulle ta fram en enkät och sedan skulle denna enkät delas ut.

Bästa T tog på sig att dela ut enkäten.

Jag tog på mig att fylla i allihop! Eller i alla fall hälften. Tror att vi delade upp det 50/50. Helt random bara svarade vi med kryss i diverse rutor. Vid hennes föräldrars köksbord. Bästa T trodde att Leif skulle komma på henne, eftersom svaren var väldigt varierande. Speciellt efter ett tag, när man inte orkade försöka tänka sig in i och leva ut svaren från en högstadieelevs hjärna.

Vad jag vet blev dom godkända på uppgiften, jag och bästa T fick ännu en anledning till att ses. Framförallt till att skratta ihop!

Det är såna här grejer vi har gjort en hel del av. Minnet väcktes när jag läste det här inlägget, hos en annan En-om-dagen-skribent.

Jag har suttit med ett fånigt smile hela skrivtiden, för det var så vansinnigt roligt när vi satt där i köket! Jag hoppas att ingen tar illa upp om någon av er läst på komvux. Men lite speciellt är det väl ändå?

2 kommentarer:

Frk S. sa...

Haha! Ja, närmare 80 år sen stämmer nog.. Kommer så väl ihåg min klasskamrat; flint, hästsvans med lockar, små runda glasögon och läderbrallor, pratade konstant och fnissade ännu mer, och så drog han jämt skämt som jag inte förstod ett smack av. (och så ville han ju ta en fika... offentligt. För vi hade ju haft det så trevligt! och det kan jag inte förneka, han gjorde ju det riktiga arbetet:)

Vi blev ihoptussade av läraren, kommer jag ihåg. Han hade ingen att jobba med, av uppenbara skäl. Och jag hade ingen eftersom jag hade som personligt mål att inte beblandas med mina påtvingade klasskamrater samt för att jag tjurade över Komvux. Gissa min förtvivlan när det blev paruppgift.

Det va tider det!

S sa...

Frk S: Jag skrev en parentes med din klasskompis attribut. Flint med långt hår, men sen tog jag bort den texten. Blev rädd att någon kompis *harkel* till dig skulle läsa och ta miste på sin sambo och att jag hade fel med min beskrivning.

Skönt att du bekräftade mitt minne.