måndag 29 november 2010

Day 20 – This month

Vi satte ribban redan på Novembers första dag, genom att boka in en vinprovning! Månadens första dejt tog oss till Östasiatiska och Terrakottaarmén.

Jag skapade egna julklappar och hade sjukt roligt under tiden. Det var inte riktigt lika roligt att sälja den Jettabra bilen, men som jag känner precis just nu så var det verkligen en börda som lättade från mina axlar, när hon fick byta ägare.

Vi har även klarat av två TV-inspelningar och en magsjuka här i hemmet. Efter magsjukan lagade vi god mat som vi bjöd på som farsdagspresent.

November såg ut att bara bli positiv när jag tittade i almanackan i början av månaden. Men den slutade i moll. Söta lilla mormor orkade i fortsätta att dela livet med oss längre. Vad som plötsligt hände henne är det ingen som vet, men hon har det bra där hon är nu. Jag tror inte att hon innerst inne var helt redo att ge upp, det var för mycket på gång med julen och allt firande. Men är man gammal så är man och då orkar man inte med allt för många fysiska bakslag. Men jag tror att hon försökte kämpa sig tillbaka med tanke på hur länge hon fortsatte kämpa utan några hjälpmedel mer än smärtstillande. Jag önskar bara att jag kunde ge henne en sista kram.

Inga kommentarer: