torsdag 18 november 2010

Day 09 – Your beliefs

Jag tror på Gud!

Jag är uppväxt i ett kristet hem, jag har själv valt att gå vidare i min tro på äldre dagar. Jag ifrågasätter den ofta, men kommer alltid fram till samma sak. Det är omöjligt att allt i världen existerar utan att det finns en Gud bakom.

Det känns helt galet att allt är så genomtänkt utan att det finns något större bakom. Senast igår slog det mig att det är helt sjukt att man kan bli gravid. Att det funkar och hur det funkar. Min kollega är gravid och fick genomgå ett oplanerat ultraljud i början av denna veckan, i vecka 8. Där inne pickar det lilla hjärtat. För fullt! Att det är meningen att det ska fungera ihop. Hur vi ser ut fysiskt, både kvinnan och mannen och att vi passar ihop. Att kvinnan lossar ägg och mannen har helt galet många spermier och vips så har de parat sig och ett liv börjar växa inne i en kvinnokropp. Det är helt sjukt att det fungerar.

Det kan inte uppstå av en slump. Det är för mig omöjligt.

Inga kommentarer: