måndag 29 november 2010

Var är logiken?

I natt har jag sovit ca 2,5 timme. Eller, i natt och i natt. Mellan kl 4.30-7.00. Planet från London blev några timmar försenat.

Jag var död på jobbet vid kl 15. Helt slut. Feberkänningar i hjärnan, ni vet så där tjock och överhettad. Kom hem från jobbet vid 16.30 och satte mig i soffan och började längta efter att slå igen ögonen. Men så kom jag på att om jag inte sätter upp en krok till adventsstjärnan i köket och en sådan sladd-spik-mojäng för att hålla sladdar på plats, till adventsstjärnan i vardagsrummet så kommer det aldrig att bli.

Väl inne i köket, uppe på en stege för att nå någonstans, hittade jag damm uppe på köksskåpen * och har man** sett det där dammet kan man inte blunda och gå vidare. Så nu är det dammtorkat ovanpå skåpen, alla luckorna och alla urfräsningar som vi har istället för handtag på luckorna. Kroken är på plats. Stjärnan är på plats. I vardagsrummet hänger inte sladden tvärs över fönstret längre. Nej, nu är den på plats, runt fönstret. Det har varit en hel del kors och tvärs för dessa till synes små ting. Men nu är det på plats och rent på köpet!

Nu ska jag ut på balkongen och sätta upp belysningen där ute. Det är ju bara för mysigt med balkongbelysning!

Var är logiken med all denna energi och mina 2,5 timmars sömn på morgonkvisten? Till och med tidningen var hemma före oss i morse.

*I know -chocking! Hahaha!!
** läs: i alla fall jag.

Inga kommentarer: