måndag 29 november 2010

Jag är tillbaka!

London var fantastiskt! Fantastiskt kallt!

Vi har frusit och vi har promenerat. Och fikat såklart. Plus ätit. Jag vet inte startvikten innan helgen och jag har heller inte tänkt att kolla slutvikten. Känns onödigt.

Det känns fantastiskt att känna glada känslor om sitt hemland. Ofta vill man ju iväg och testa andra länder och man pratar fint om de platser man besökt och saknar saker som inte finns. Men alltså, vilket fantastiskt land Sverige är! Här har vi minst tvåglasfönster. Som standard. Vi har isolerade hus och behöver inte använda silvertejp för att hindra vinden att ta sig in genom toalettfönstret. Vi kan kliva upp på morgonen och kliva in i badrummet utan att känna en otrolig isande känsla under fotsulan. Om vi vill.

Vi har dock inte Starbucks, Notting Hill, enormt utbud av shopping och after noon tea med scones i varenda gathörn.

London var vackert. Jag hade dock väntat mig mer julstämning än vad jag fick vara med om. Det var en och annan julmelodi som spelades och Oxford street hade paket hängande mellan husen. Men det var ungefär allt. Jag hade väntat mig tomtar ståendes med bjällror i var och varannan butik, alternativt vartannat gathörn. Men nä.

Men jag åker gärna tillbaka!!

2 kommentarer:

Fia sa...

Hörde att det är 1 dec som gäller för julskyltningen. Nästa gång får vi åka senare på året, alternativt mitt i sommaren!

S sa...

Fia: Jaha...där ser man! Ja, men jag åker heller dit på våren alternativt tidig höst och skippar tomtarna. För den där kylan klarar jag mig faktiskt utan!