onsdag 3 november 2010

Mama

Jag är inte mamma, jag läser inte tidningen Mama (förutom en gång hemma hos min svägerska i somras) eftersom det inte känns aktuellt.

Men något som alltid känns aktuellt är cancerforskning.

Nu har tidningen Mama en omröstning där man kan rösta fram Årets Hjältemama. Jag säger så här om det: Gå in på länken, klicka för Linda Carlgrens namn. Hon är en riktig hjältinna! Hon är 33 år ung, har tre biologiska barn och ett bonusbarn. Obotligt cancersjuk och ofantligt tapper trots ständig värk. På hennes blogg har hon lyckats samla in 60 000 kr till cancerfonden. Vill du läsa mer om och av henne -klicka på hennes namn här i inlägget.

Men glöm för allt i världen inte att rösta på henne. Tänk vilken fin uppmuntran mitt i allt det jobbiga!

5 kommentarer:

Therese sa...

Tack för tipset, jag röstar direkt!

S sa...

Therese: Mycket MYCKET bra!

Omentjej sa...

Tack för tipset, will do!

S sa...

Omentjej: =D

Ponder sa...

Ja, hon är verkligen en hjälte.