onsdag 16 april 2008

40,3

TRAGIK!!!!

Jag hade tänkt att hålla det för mig själv. Bara berätta för P. Men så kom det aktuella ämnet på tal bland några vänner och vips hade jag berättat för en person till. Personen i fråga började fnissa lite smått hysteriskt. För all del. Jag unnar henne det. Jag fnissade själv. Men kanske inte av samma anledning. Jag var fnissade lite nervöst och deprimerat.

Eftersom jag är en sån där som har fallit för Facebook så är jag ju även en sån där som får förslag på en massa applikationer att lägga till och skicka vidare och gud vet allt man ska göra med dom. De flesta skiter jag, alternativt råkar lägga till, bara för att genast ta bort den. Den här gången fick jag ett vuxenpoängstest. Skoj tänkte jag och spenderade flera minuter i att noggrannt fylla i svaren till frågorna. Tyvärr, noggrannt. Jag brukar inte göra såna undersökningar så jätte jätte noga, men den här gången gjorde jag det. Svarade så rättvist som jag bara kunde. Någon fråga var säkert svår att svara på, men jag tog alltid det svar som kändes närmast mig.

När frågorna var besvarade räknades min ålder ut. Personen som skickade denna applikation till mig är lika gammal som mig, född samma årtal. Den personen ble 30 år enligt testet. Det är ju perfekt med tanke på att vi båda blev/blir 29 i år. Min uträkning stannade på 40,3 år.

40,3 år!!!!

Det är ju helt galet. Jag mår lite dåligt tror jag. Försöker förstå var det gick fel. VAR? Vilken fråga gjorde mig så gammal? Kan det ha varit den som handlade om veckohandling? Jag som alltid tänkt på mig själv som mycket yngre än vad min siffra säger om mig. Nu måste jag verkligen hitta tillbaka till den ungdomliga mig. 40 är verkligen en TRAGISK ålder. 50 klingar mycket bättre. 40 är den ultimata trist-åldern.

Inga kommentarer: