söndag 20 april 2008

Sommartid!

Efter vissa svårigheter att somna in efter försenat arbetspass, nattpass, lyckades jag tillslut. Tanken var att jag skulle vara hemma typ 05.00-06.00. Jag var hemma strax innan 9 eller nåt sånt. Tokpigg så klart. Lyckades i alla fall sova typ 2 timmar, kanske 2,5. Klockan 13 satt jag i alla fall på balkongen. Fotot nedan togs innan jag satte mig där för att inta brunch. Om man ser på den övre displayen så kan man se att temperaturen utomhus stod på 23,6. När jag väl placerade min kropp på en stol på balkongen drabbades den av vätskebrist och chocktillstånd. Det var exakt hur varmt som helst!

Strax efter visade termometern en temperatur på ca 30 grader. I slutet av April -Halleluja!! Mamma sa att det fanns snö kvar i Umeå. Jag har glömt bort hur snö ser ut. Det känns bra att kunna trycka undan sådana trista saker som snö. Jag mår bra av sol, inte snö.

Imorgon kommer min kropp att skrika AJ! Av träningsvärk. Har spelat korp-match ikväll. Något snurrig entrade jag planen, utförde inget som kan gestaltas med hjältemod men kallades av en lagkamrat för krigar'n. Positivt? Tja. Lemlestad blev jag. Någon klev på min tå. Ont gör det, men antagligen går det väl över.

Nu ska jag sova. Har längtat efter sömn ett tag nu, men samtidigt så är kroppen full av energi efter matchen!

Inga kommentarer: