måndag 28 april 2008

jag och min arsenal

Det är helt galet mycke vår och varje vår blir jag lika förvånad över hur mycket det kliar i näsa och ögon. Jag är liksom aldrig förberedd på det hela, ändå har jag alltid varit pollenallergiker i hela mitt liv.Tack och lov har den blivit bättre med åren, men det är ju ändå hopplöst jobbigt. Man blir trött, trött, trött. Ständigt lite feberkonstig i hjärnan eller nåt sånt. Kan inte riktigt förklara.


Numera går jag runt med tre följeslagare. Ständigt vid min sida. En fjärde måste nog införskaffas snart, men det är ju så dyrt! Köpte 28 små tabletter och en nässpray som snart är slut, för 133 svenska riksdaler!! Jag drabbas alltså av minsär två gånger. Först att jag är allergiker, sen att jag måste betala för att få det liiite lindrigare.

Oh well, som jag alltid säger: Det drabbar ingen fattig!

Inga kommentarer: