onsdag 9 april 2008

Fotboll i världsklass

Idag ska jag ta del av den kultur som kallas sport. Jag ska bege mig till Skytteholms IP för att beskåda världens bästa kvinnliga fotbollslag - UIK. De möter AIK och motståndet borde därför vara tämligen enkelt att besegra. Men det är allsvensk premiär och även om Umeå åter igen är guldfavorit (enlig färsk statistik som jag läst någonstans), kanske premiärnerverna spelar dem ett spratt första fem minuterna. Sen ser jag fram emot en kavalkad av schyssta finter och många mål, assignade Marta. Eller någon annan, det går minst lika bra!
Hur som haver ser jag fram emot denna aktivitet. Lite utflykt så där. Även om det är gångavstånd från arbetsplatsen.

Innan denna trevliga happening går av stapeln ska jag troligtvis ta hand om ett studiebesök här på kontoret också. P ska komma och studera mitt skrivbord och arean runtomkring! Kanske borde jag ägna eftermiddagen till att städa upp?!

Inga kommentarer: