torsdag 3 april 2008

Lucky me! - Lucky you?

26 juni 21.20, Berns Salonger, Stockholm, Sverige.

-Jag är där!

Då ska Erica Abi Wright sjunga med sin sköna stämma för mig och P. Vi ska ta del av det musikliv Stockholm skänker oss, jämfört med Umeå. Om man inte vet vem Erica Abi Wright är, så kanske Erykah Badu säger desto mer?!

Det ska spisas jazz, r&b, underground hiphop och neo soul. Synd bara att det är lång tid till 26 juni. Men snart är vi där! I Stockholm är vi i alla fall på god väg med vädret i baktanke. Det är soligt och varm varje dag. Min mössa tar plats i handväskan när jag tar pendeln hem från mitt vuxna arbete. Detsamma gäller mina vantar. Fåglarna sjunger och träden knoppas. I love it!!!

Helgen, den är desto närmare. Kanske är det Du som har turen på din sida då. Tänkte nämligen kora en vinnare av Spotify-inviten. Det betyder att det är sista chansen imorgon fredag, alternativt lördag att försöka lägga näven på den. Jag har inte bestämt vilken dag jag droppar vinnarnamnet. Så kanske kan även du som inte finns i Stockholm lyssna på Erykah Badu den 26 juni, om än inte live. Lucky you!

(Jag önskar även en hel del att jag hade 25 procent av Erykahs hår...)

2 kommentarer:

Vera sa...

Solen skiner och fåglarna kvittrar här i Umeå. Men ändå är det kallt och dystert här, en sorg finns närvarande, man känner den. Hela staden lider, gråter, våndas, den känns döende. En stark kraft, en amazon-Sandra har lämnat staden, och vi tynar nu sakta bort utan dig...

Unknown sa...

Här i storstan skiner också solen!