tisdag 29 april 2008

Metro

är en tidning jag ibland läser på väg till mitt arbete. Metro är inte jätte bra läsning, men visst. Det funkar. Det är som treans nyheter. Man kan ibland fundera på innehållet men det underhåller.

Idag var det en sådan dag då jag läste tidningen. Hann dock inte läsa hela, men hann uppmärksamma att de byxor jag bloggade om för någon dag sedan blir sågade i Sverige. TACK Sverige!! Enade går vi emot denna förfärliga byxa, eller vad vi nu kan kalla kreationen. Kul också att just jag, som inte ens är en aktiv modebloggare fick uppmärksamma just detta söndersågade plagg. Kanske var det jag som startade snöbollen? Nä, just det. Jag upptäckte dom ju först efter att min kollega upptäckt dem på Aftonbladet.se och där hade ju Sofie redan hunnit uppmärksamma dem. Jag va visst långt bak i kedjan. Snopet.

Valborgsplanerna är på gång. Det blir vuxenpoäng så det sjunger om det! Jag ska gå till Årstaliden och titta på brasan. Den ideella föreningen Årstablick är de som arrangerar tillställningen. Verkar helskoj! Kanske verkar jag tråkig och trist, men jag vill gärna komma upp i jämna tal på min åldersbarometer och siktar därför in mig på 42 år. Därför skippar jag fackeltåget till brasan, annars skulle jag snabbt kommit upp i siffran 45. Känns lite lätt onödigt att ta ett sådan stort kliv bara så där, hips vips.

Inga kommentarer: