onsdag 30 april 2008

Valborgssurfning

Håll till godo! Snart kommer bilder från valborgsfirandet i Årsta. Men inte idag. Imorron, torsdag, då.

Läste just något hemskt på den eminenta tidningen Aftonbladets nättidning. Jag gillar egentligen inte Aftonbladet.se, men ändå måste jag maniskt leta mig in på den sidan, varje dag. Helst flera gånger per dag. Märkligt beteende. Hur som haver, det hemska jag läste var om Algot, 23 år från Sundsvall som försvunnit på Bali. Märkligt att man bara kan försvinna. Jättemärkligt. Jag tycker att det är otäckt. Men något annat otäckt är hur artikeln är skriven.

Eller vad sägs om citatet: "Algot är skötsam, han var jätteduktig i skolan och har gjort lumpen". Jaha...?? Så om man har gjort lumpen, då är man skötsam? Eller kan den som skrivit artikeln ha rört till det och skapat syftningsfel? Det här citatet är också märkligt: "Jag pratar med Algots kompisar som är på Bali varje dag". Jag personligen tänker att kompisarna är på Bali varje dag. Men om man läser hela artikeln, då kan man kanske förstå att det som egentligen ska sägas är att personen som citeras pratar med Algots kompisar varje dag.

Kände bara att jag blev lite irriterad på journalistiken. Förlåt. Jag menar inget illa med att man skrivit en artikel om händelsen, det hoppas jag att alla förstår. Jag tycker att hela händelsen är väldigt otäck...

Min svenska är perfekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

känner honom och hoppas att han kommer hem!!!!

håller med om att det var knepigt skrivet....

håller tummarna nu, gör det du med!
sov gott

S sa...

anonym: Jag hoppas VERKLIGEN att han kommer hem!!!

Såna här saker är otäcka. Ska hålla alla tummar jag har!