fredag 25 april 2008

Men Gudars!

Nu ger jag mig in i modebloggandet igen. Kan inte, hur mycket jag än försöker, hitta ett lösenord till en databas och då får man faktiskt vädra hjärnan med annat tycker jag. Jag förstår ändå inte vad de andra är så stressade över. Eller hur är det nu? Inga är här! En vabbar, en är på Sardinien, en är pappaledig, en dricker kaffe (gör han alltid) och den sista han, han är stressad och irriterad.

Jag ger mig i alla fall in i modebloggens värld. Spännande och relativt outforskad mark för mig. Jag kastar mig i alla fall, hejdlöst, in i den världen och kräver ett STOPP på alla fula fula fula kläder. Satt i godan ro och arbetade när min kollega skickade över ett IM-meddelande med en länk till Sofies Mode på Aftonbladet. Jag klickade på länken och kände bedrövelse i kroppen över det som mötte mitt öga. Nämligen detta plagg:

Vem och HUR kunde denne någon komma på denna extremt fula byxa? Det verkar i alla fall inte finnas några som helst blockeringar i personens fantasi och det är ju beundransvärt. Men dessutom kunde jag läsa att byxan har blivit en succé ute i världen. Himmel.

6 kommentarer:

ElviraElmira sa...

ahahhahahahah vilken skapelse! Tycker det är bra att du ger dig in i modebloggandet! Det kan behövas lite utrensning bland alla jävla fula kläder och folk! Ska åxå skriva ett mode-No NO-inlägg :)

S sa...

e: ja, alltså, jag är inte så bra på att ligga i framkant när det gäller mode. Ofta har jag en tendens att hamna lite efter. Men NO-NO-mode är jag GRYM på!

Anonym sa...

Hej! Hittade in hit via Marcus blogg! Kul! Såg du i Metro i morse attde skrev om de här brallorna? De fick inga rosor, bara ris!
/Kickan

S sa...

Kickan: Ja, jag såg det! Bloggade JUST om det.

RoggA sa...

Det låter som den fjärde personer nu nämner är chefen.. ;)

S sa...

RoggA: Ha ha!! Han ÖNSKAR å det hårdaste att han var chef i alla fall. Kanske övar. Eller rättare sagt LEKER chef.

Förhoppningsvis blir han snart satt på plats och börjar jobba på riktigt.