tisdag 8 april 2008

Hello norr.

Det börjar bli dags, det börjar kännas. Det liksom värker lite i mig. Någonstans i mig, kan inte säga riktigt var för det är olokaliserbart. Även om Stockholm är vårigt, bortsett från dagens bakslag i form av snöblandat regn och blåst som gör att det känns som spik mot kroppen, så är norrland en favorit. Därav har jag nu bokat mig en biljett till björkarnas stad. I slutet av maj ska jag upp och krama om min mormor, mamma och pappa!!! Kanske även kosta på mig en massage på IKSU Spa?! Why not. Vardagslyxen är så viktig.

Innan dess ska jag i tjänsten resa till Oslo, Norge. Kanske blir det även en resa till Amsterdam, igen. Man vet inte riktigt om Amsterdam blir verklighet, men det lutar i alla fall ditåt. Dessutom börjar jag konvertera till nördismen. Jag sitter och skriver unix-kommandon för glatta livet eftersom kollegans fru behagade klämma ut en unge i måndagsmorse. Alldeles för tidigt enligt mig, även om dennes barnmorska beräknat nedkomsten till i lördags. Jag var dock inte riktigt redo för det enorma ansvar jag fick ta över. Det vill säga att min mailtrafik ökade avsevärt där jag på något fint sätt skulle försöka koordinera de Thailändska testarna till rätt personer. Det slutade med att jag lyckats engagera ytterligare en kollega och hade helt plötsligt lyckats trolla bort mig själv från uppgiften. I och för sig inte helt dumt eftersom det köades upp i inboxen och nästa mail stod på kö.

Måste hitta mig en fritidshobby också. Funderar på att börja sy något. Typ små munkjackor till alla barn som blir till runtomkring mig. Eller nåt sånt. Annars kan jag ju börja med att städa förrådet och boka ett loppisbord. Det borde ta ett tag. Eller ta tag i TV-bänken. Alltså, ta tag i renoveringen av den. Men nu har jag fått uppdraget att rimma ihop ett rim så att min bästa polare T vinner sig en randig Volvo!

Inga kommentarer: