torsdag 17 september 2009

Att kopiera filer

Jag har kanske fått en lösning på problemet jag skrev om tidigare. En bit på lösningen är att kopiera en zip-fil från en kollegas mapp till min. Den där kopieringen är så spännande, så spännande, tycker jag. Den började med 48 minutes remaining. UJ! Tänkte jag. 48 minuter är LÅNG tid.

Nästa gång jag tittade var det 41 minuter, sen gick den upp till 76! Nu är den nere på 9. Algoritmen som räknar ut ett tidsetimat måste vara lite halvkass... Totalt har det nog gått ca en timme innan den har landat hos mig så 48 var ju inte så tokigt estimat, men varför pendlar den så mycket?

Just det. Först fick jag också frågan "Do you want to move or copy files from this zone?". Öh, ja. Jag vill kopiera. Men jag kan bara välja Yes eller No.

Inga kommentarer: