söndag 27 september 2009

Den där Anna

Anna Anka är väldigt intressant. Hon har så många idéer och funderingar som väcker så mycket känslor hos alla människor på denna jord. Hur som haver, så tycker hon nu att många unga svenska tjejer är överviktiga och vill hjälpa oss. (Jag är inte överviktig, men svensk tjej).

Hon berättar att hon tränar sex dagar i veckan, både själv och med personlig tränare. Då undrar jag en sak. HUR ska en vanlig tjej i min ålder, som ofta är mitt i en karriär och/eller har barn och familj som innebär alla möjliga åtaganden, hinna med det? Sex dagar i veckan! Jag har inte många fler timmar på jobbet än 40 i veckan, men det kan bli några fler. Det tar även tid att ta sig till och från jobbet. Jag träffar gärna kompisar och hinner umgås med min äkta hälft när jag inte är på arbetsplatsen. Jag vill också gärna känna mig ledig emellanåt, samtidigt som jag för tillfället har en lägenhet under renovering.

När ska man hinna med att träna sex dagar i veckan? Det känns som att hon ibland gömmer bort att hennes liv inte tillhör majoriteten. Alla har inte pengarna och tiden att leva som mrs Anka. Tyvärr.

Inga kommentarer: