torsdag 3 september 2009

Natten till idag

Den där bilden visar mig inatt. Förutom att jag har längre hår och inte sover i jeans/byxor.

Igår gick jag och lade mig kl 22. Så tidigt har jag väl typ aldrig lagt mig de senaste åren. Men igår hände det! Grymt nöjd. Präktigheten skulle straffa sig två timmar och tjugo minuter senare.

Jag vaknar och har nåt så vansinnigt ont i magen. Har aldrig i mitt liv varit med om något liknande. Det var inte mensvärksont, åh nej. Det är en stilla viskning jämfört med det där. 30 år gammal höll jag på att börja gråta i sängen för att jag inte kunde sitta, ligga eller stå. Inte heller gå runt i lägenheten eller tömma tarmen. I horisontalt läge blev det värre än om jag satt och det gjorde ont runt kroppen, bak till ryggen. Tillslut kom jag på att jag kanske hade ett piller som kunde hjälpa. Sagt och gjort satte jag i mig det där pillret. Sen googlade jag magont och väntade i 1,5 timme. Då fick jag tömma tarmen och sedan sova.

Men då var jag ju självklart klarvaken i minst en halvtimme till och hostade och hostade och hostade...

Ja, det var min natt.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Men usch! Det där lät inge vidare alls. Var det bara en trög mage eller är det nåt annat?

S sa...

Viktoria: Typ katarr eller nåt. Jag har en mage som inte fungerar klockrent sedan tidigare. Men trög har den sällan varit!

Omentjej sa...

Åh, din stackare! Jag vet faktiskt precis hur det känns för jag har varit med om samma sak för ca 10 år sedan. Flera gånger. Vet att jag lade magen (bar) mot klinkergolv, inte för att det hjälpte, men... ja, det är nog katarr eller så. Krya på dig!!

S sa...

Emma: Ja, det var JÄTTESYND om mig! Men jag hade nog inte kunnat lägga mig på mage. Då tror jag avföringen gått en annan väg än den tänkta, eller så hade jag sprängts =)!

Usch för magont.