måndag 28 september 2009

Det här kände jag inte till

Jag fick ett mail idag. I det mailet stod det en massa saker, men det stod någonting alldeles särledes intressant där. Jag citerar:

Nu finns ett telefonnummer man kan ringa om man är ute och går fredagar och lördagar 23.00-03.30 och vill ha "sällskap" i luren medan man går.

Du talar om var du är och var du ska gå och har linjen öppen medan du går. Skulle något hända så ser personen, som följer dig på en karta, till att du får omedelbar hjälp.

Informera om detta till alla tjejer du känner, och knappa in numret i din mobil!

Tel Nattknappen, polisens jourtelefon
nr. 08-50 44 66 66

Jag tyckte att det här lät riktigt bra, men det verkar bara vara i Stockholm (än så länge?). Men jag undrar vad man pratar om med nattknappspersonalen? Det blir ju lite märkligt om man går och går och är alldeles tyst. Men det kanske funkar det med?

Det går att läsa mer här.

Inga kommentarer: