torsdag 3 september 2009

Musik är ju bra, men...

Musik är bra. Jag gillar musik. All möjlig typ av musik. Men jag förstår inte alla ungdomar (ja, det är tantvarning på mig), som inte kan umgås utan musik. I pendeltågstrafiken måste dom spela musik genom mobilhögtalaren. Gärna genom flera mobiler samtidigt.

Möter man några som är på väg någonstans gående lyssnar de på musik i mobilhögtalaren.

Men det värsta jag sett var ändå när två killar åkte pendel här om dagen. De hade hörlurar på sig, båda två. Så de var tvugna att skrika till varandra för att kunna prata.

Ja, jag förstår just ingenting. Men så börjar jag bli gammal också.

5 kommentarer:

Miriam sa...

"Men jag förstår inte alla ungdomar som inte kan umgås utan musik."

Den meningen kändes tantig, det må jag erkänna. Ungefär lika tantig som att sitta utanför Ica och vänta på att dom ska öppna kl. 8 på morgonen.

Världen enligt J. sa...

*Mohahaha* Vi ses på nästa PRO-möte!

S sa...

Miriam: Exakt lika tantigt! Jag tänkte faktiskt exakt på det när jag skrev det där inlägget.

J: I'll be there!

Philip sa...

Du börjar inte bli gammal.

S sa...

Philip: Akta dig, så att jag inte plockar bort dina kommentarer.