torsdag 24 september 2009

Ett jobbinlägg till!

Jag klagar OTROLIGT OFTA på mitt jobb och att jag inte trivs. Men nu undrar jag om jag inte har separationsångest ändå...

Antingen har saker börjat falla på plats, eller så har jag en svacka av något slag. Jag känner inte att jobbet är pest och pina hela tiden. Bara ibland. Mina kollegor är inte lika hemska längre. Även om jag fortfarande inte tål de jag aldrig tålt.

Det känns konstigt att kanske byta jobb, för jag tror att jag trivs lite bättre nu. Vissa dagar är dock otroligt jobbiga och jag kan inte annat än klaga här hemma. De jobbiga dagarna är så jobbiga att jag bara vill stänga in mig på en toalett och gråta. Men när det är bra dagar är det verkligen bra dagar. Jag har börjat känna fler i huset och det känns roligare på morgonen. (Även om jag helst skulle vilja sova lite till...) Jag känner mig fortfarande inte som någon tekniker, för jag är inte så intresserad av det rent tekniska på det viset. Men jag känner att jag gärna lär mig lite mer. Den känslan är nog den som får mig att tycka att jobbet är roligare än det någonsin varit, även om det inte är mitt drömjobb.

Igår var jag på kick-off med mina arbetskamrater och det var jättetrevligt. Med på träffen var en projektledare. Projektledare är något som jag fått för mig att jag skulle passa bättre som. Så jag pratade lite med honom och han sa att det finns två tjänster ute nu, vilket jag upptäckte i måndags. Jag är jättesugen att söka, men jag har ingen projektledarutbildning i ryggen, jag har ingen erfarenhet what so ever och projekten är inte speciellt små nybörjarprojekt. Han tyckte att jag skulle söka och jag hör mig själv säga att jag vill nog lära mig lite mer inom det jag jobbar med nu. Då ställer han en mycket bra fråga -När har du lärt dig tillräckligt då? Svar: Ingen aning! Aldrig. Inom IT blir man aldrig färdig.

Men om jag söker de där tjänsterna och dessutom skulle få någon av dem, då får jag ju inte jobba med min grupp mer. De jag nu lärt känna. Förut ville jag bara fly bort från dem, men nu känns det ju bättre.

Åh.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Ähh kom igen nu! Inget sånt nu! Klart du ska söka!

Allvarligt, jag tror absolut att du kan konkurrera om en av tjänsterna. Du har huvudet på skaft så varför skulle inte du vara kompetent nog!? Kör hårt! :)

Jag tror att du kan se små projekt i ditt jobb idag. Du får fundera lite på det. Hur du kan se ditt jobb mer i projektform och på så sätt ärligt kunna säga att du har erfarenhet av små projekt och nu är redo för de lite större.

S sa...

Viktoria: Ååhkej... Det är en projektorganisation, så allt vi gör är en del av ett projekt. Hela livet är ju faktiskt ett projekt!

Och budgetar gör man väl hela tiden?