tisdag 8 september 2009

En dag på jobbet

Jag är ju en sån där it-tjej som jobar med tekniska saker och omringas av diverse datanördar och projektledare.

Det finns inget på min arbetsplats som tyder på sjukhus eller sjukhusmiljö. Förutom att det numera står handdesinfektion på alla toaletter, i alla små pentryn på varje våningsplan. Ja, i stort sett über alles. Det innebär även en doft av alkohol i hela byggnaden på sjukt många kvadrat. Det känns helt fel i alla fall. Sjukhusdoft i ett IT-hus på fem våningar.

Jag är dock av åsikten att man inte ska vara för ren. Då blir man lättare sjuk, tror jag. Lite skit har aldrig skadat. Därför vägrar jag i sten att använda dom där flaskora. Om alla andra går och desinfekterar sig själva så behöver ju inte jag. Eller hur? Alla handtag har redan alkohol på sig och om jag tar där gör det inget, för personen efter har alkogel på sina händer! Perfekt ekvation.

3 kommentarer:

Philip sa...

Jag använde handspritgrejen på jobbet, och sen fick jag influensan.

Viktoria sa...

Jag gillar det inte heller. Vi har haft handsprit länge på jobbet men jag använder den inte så ofta. Jag tvättar ju händerna med tvål och vatten.

S sa...

Philip: Ja, men du kanske hade fått den ändå?

Viktoria: Exakt, tvål och vatten och sen får de andra sprita in sig!