söndag 6 september 2009

Ett telefonsamtal bort

Imorgon bitti (måndag) blir det till att ringa en glasmästare för att få ordning på rutan. Hela helgen har jag varit lite smånojjig över bilen eftersom den saknar sin ruta. Igår kom jag på att någon kunde loss på tejpen och spy in i bilen. Maken undrade vad jag får alla tankar ifrån? Ja, det kan man ju faktiskt fråga sig. Men om någon är så dum att de slår sönder en bilruta och inte tar med sig något ur bilen, då är väl någon annan kapabel att spy in i någon annans bil.

Eller?

Inget gör mig särskild förvånad längre, tror jag.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Sånt där (som meningslösa bilinbrott) övergår verkligen mitt förstånd. När jag maken just träffats körde han en gammal bajsbeige volvo 2-40. Den slog någon sönder rutan på och snodde kupévärmaren, värde 250 kr. Rutan gick på 1800. Efter det slutade han låsa bilen - det blev liksom billigare så.

Och ja, jag tror också att det finns folk kapabla till att kräkas, eller pissa, in genom en trasig bilruta.

S sa...

Ponder: Eller hur -att det gör! Även om man bemödat sig med att tejpa igen den så är jag nästan säker på att någon skulle tycka att det vore en kul grej.