fredag 11 september 2009

Nåt för helgen kanske?

Jag har helt snöat in mig på mandlar och grön curry. Det är så vansinnigt gott!

Man smälter smör och steker sötmandeln en sväng. Sen tar man stekpannan åt sidan och tar massor av grön curry och lite salt. Rör om och sen ska det liksom bli torrt i stekpannan.

För mig har det fortfarande inte blivit helt torrt i stekpannan, men det har gått bra ändå! Grön curry säljer bara en butik här i Årsta och jag har inte hittat den på någon annan affär i Stockholm ännu. Så den här gången tog jag på röd curry. Röd curry går minst lika bra!

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Vad spännande det låter! Tror du att det finns här uppe i norr?

S sa...

Viktoria: Ja! Alltså, norrland är ju inte SÅ ocentralt! =) Klart det finns grön curry, men det kan behövas några affärer innan man hittar den..

Viktoria sa...

Haha, å jag är en riktig bonne som inte vet att det finns grön curry :)

Då ska jag ge mig ut idag!

S sa...

Viktoria: Det visste nog inte jag heller förrän i julas. Eller, jag hade iaf inte reflekterat över det!