måndag 7 september 2009

Äkta hälftens kompis

Vi har besök av en gammal arbetskamrat till maken ikväll. Samma person som vi grillade med förra helgen.

Under dagens middag listade han de maträtter, som han brukar laga. när hans sambo är borta. Men på en eventuell veckolista kommer den med två gånger, minst. Jag plagierar listan, rakt av. Så här lyder den:
  1. Köttbullar och spaghetti
Det har han inga problem med att äta fem dagar i rad. Sedan berättar han vidare, om när han pluggade i USA. En av terminerna (4-5 månader) bodde han med en kompis och då åt dom spaghetti med ägg, varje dag. Utan skämt. Det hände att de åt ute, men annars så var det spaghetti med ägg som gällde!

Just det, jag glömde säga att han är norrman.

5 kommentarer:

fia sa...

Det är bra att inte variera sig för mycket har jag hört!

Världen enligt J. sa...

Det låter som när undertecknad flyttade hemifrån och inte kunde laga mat. Spagetti med riven ost, spagetti med riven ost, spagetti med riven ost. Ibland gjorde jag en omelett. Efter ett antal år kom jag på att det var ganska trevligt att kunna laga mat...

S sa...

fia: Ja, det är ju faktiskt jättemycket enklare att fundera ut vad man ska äta iaf!

J: Nämen din stackare! Men nu har du lärt dig!

Viktoria sa...

Variation är nyckelordet tror jag. Spagetti och köttbullar. Två olika. Variation...

S sa...

Viktoria: Eller hur. Haha!