söndag 15 februari 2009

31 frågor

Hittade den här roliga frågeleken på Totorias blogg. Härmapa som jag är tog jag tag i den och svarade på frågorna jag med!

1. Stänger du av mobilen när du sover? Nä. Men ljudlös är den. Jag tänker att jag ska stänga av den, men det blir aldrig av.

2. Vem såg dig senast naken? Jag allena.

3. Hur såg du ut på högstadiet? Helt naturlig. Rakt rött hår (naturligt), hjälplös och färggrann. Totalt osminkad och ointresserad av smink. I alla fall i sjuan och åttan.

4. Hur kommer du se ut om tjugo år? Förhoppningsvis har jag mammas och mormors gener, vilket gör att jag har få rynkor, ser fräsch ut för min ålder och har sinne för klädval. Val som speglar min ålder utan att göra mig till en tant som ser äldre ut än jag är.

5. Hur var du på dagis? Never been there! Hängde med mamma eller bästa kompisens föräldrar om dagarna. Privilegierat barn kallar jag mig!

6. Hur är du att ha som arbetskamrat? På mina gamla arbetsplatser har jag varit en glad skit med mycket energi och idéer. Men nu är jag mest tillknäppt och tråkig. Jobbar på att bli den där glada skiten igen!

7. Har du celluliter? Jo, upptäckte det härom veckan.

8. Biter du på naglarna? Nä. Det hör inte till vanligheten.

9. Har du något handikapp? Allergiker. Det är faktiskt lite av ett handikapp, även om jag inte behöver åka rullstol eller behöver en assistent.

10. Är du rädd för att få hängbröst? Inte så värst. Dom är ändå så små att det känns som en omöjlighet. Men man vet ju aldrig, helt plötsligt är där två taxöron.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Varken eller.

12. Svär du? Nej.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Eh, ja. Varför skulle jag inte vara det? Jag tackar vänligt nej om dom knackar på.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10? Hrm?! Alltså, jag kan verkligen tycka att tjejer ser bra ut. Men någon sexuell attraktion har jag aldrig känt. MEN, om jag skulle bli kär i en tjej så finns det bara en och det är Tea. (Nu vet du, gumman!).

15. Tror du på utomjordningar? Verkligen inte.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Tacos.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Finns det dålig mat? Eventuellt Pytt i Panna, men nog skulle jag tugga och svälja!

18. Har du blivit arresterad? Nä.

19. Ljuger du? Vita lögner kan förekomma, men då är det nog i krisläge.

20. Har du kysst en polis? What? Nä.

21. Är du rädd för Securitasvakter? Haha! Nä.

22. Har du någonting att dölja? Absolut. Det har vi nog alla. Men min make känner nog till allt faktiskt.

23. Vad har du på din nyckelknippa? Nycklar.

24. Är du / har du varit gift? Yes. Nygift.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Jamen självklart! Just call me and I will pick you up, vare sig du är blodsband eller ej.

26. Kan du laga cyklar? En punka skulle jag nog klara. Annars vet jag inte, men jag hoppas det.

27. Kan du fixa med bilar? Jodå. Om jag får ringa pappa samtidigt går det nog ännu bättre.

28. Brukar du köra om? Ja!

29. Kan du baka bröd? Ja, vilket jag hoppas att jag ska göra oftare framöver. Speciellt när jag har ett nytt kök.

30. Vet du hur man frostar av en frys? Självklart.

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i? Ingen aning. Alla dom där världarna är ju helt skruvade.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Roligt att lära sig lite mer om S. :) Fast jag råkade förstås läsa "rakat rött hår" på högstadiefrågan... ;)

S sa...

Ponder: Jag var nog alldeles för vilsen för att våga raka av mig håret under högstadiet. I gymnasiet hade nog ingen höjt på ögonbrynen om det hänt...jo, mamma.