fredag 20 februari 2009

Skriva, skriva en bok.

Jag skulle så gärna vilja skriva en bok. (Jag vet, jag är så modern.) Men den skulle då handla om jobbet till viss del, för jag har ju självklart en idé om vad den ska handla om! Problemet då blir nog att jag måste säga upp mig. Annars får jag skämmas bland alla kollegor efteråt. Jag förutsätter ju att boken blir en fullkomlig succé och att alla kommer läsa den.

I och för sig, om den blir en sådan succé, då behöver jag kanske inte jobba kvar här efteråt? Hm.

3 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Go, go, go! Det är bara att börja skriva!

Jag hade en gammal kollega som det ryktades skrev en deckare...om arbetsplatsen. Antagligen flög våra huvuden under bestialiska former. Dessvärre har jag aldrig fått läsa den...

S sa...

J: Så intressant! Jag skulle ha letat efter den boken med ljus och lykta.

Kanske ska sätta igång då! Mellan jobb och renovering. Får ta med mig ett block till och från jobbet!

Ponder sa...

Gör det! Jag har flera idéer, men inser att jag inte har tid att skriva en roman just nu. Det får bli noveller istället och så ett och annat blogginlägg då. ;)