fredag 27 februari 2009

Hurtig!

Idag blev jag ledig, trots tidigare ovisshet. Kände att jag hade all rätt i världen att ta ledigt idag också, eftersom jag inte var hemma förrän vid midnatt!

Hade tänkt att vara sådär Blondinbella-hurtig och hinna med än det ena än det andra på fem minuter. Alternativt ett par timmar. Jag har i alla fall tagit mig upp ur sängen och det är ett steg i rätt riktning. Satt igång en tvätt och plockat ur diskmaskinen (vilket Blondinbella inte skulle ha gjort). Nu återstår bäddning av säng, tvagning av kropp och knopp och förberedelse av middag, innan jag drar åstad för att äta lunch med äkta hälften. Väl inne i city ska jag nog försöka shoppa lite. Just det, hänga tvätten bör jag ju också göra innan jag åker!

Det som skiljer mig och Bella idag, är nog att jag har färre möten än henne och jag försöker inte förändra världen.

Inga kommentarer: