tisdag 17 februari 2009

Klagomuren.

Nu måste jag klaga av mig!

Nu ska en av dom normala människorna i min grupp sluta. I april. Det betyder att jag inte alls kommer att vilja vara i min grupp. Synd. Nu när jobbet började bli lite intressant också...

En annan sak är att vissa på den här arbetsplatsen är rent otrevliga mot sina kollegor. Det känns sådär halvkul att höra en person köra över en annan helt brutalt och nedtryckande. Ledande frågor som gör att kollegan måste ge ett svar som gör att densamme får känna sig som en idiot. Men jag har inte tillräckligt med kurage att gå dit och be personen som trycker ner den andre att lägga av. Jag har ju inte alls med saken att göra. Men även om personen är trög med inlärningen, så hjälper det knappast att trycka ner på det där viset. Inför alla.

5 kommentarer:

Samuel sa...

folk som trycker ner andra har ofta liten snopp.

S sa...

Samuel: Det stämmer bra in i det här fallet. Hon har ingen alls.

Samuel sa...

ja jag har ju så sällan fel att det inte ens känns när man har rätt.

Anonym sa...

Trist att det ska behöva vara så!

Om du får smälta "beslutet" lite, tror du inte att du kanske vågar kliva in?

Goda handlingar ger ringar på vattnet, lite som en sten som sätts i rullning. Har du frågat någon av de andra vad de tycker?

S sa...

Samuel: Haha!!!

Viktoria: Nej, jag vågar inte kliva in. Har knappt hälsat på personerna. Känns absolut inte rätt. Möjligtvis får jag ta det med min chef...