torsdag 19 februari 2009

Park a car.


Det finns ett parkeringshus som tillhör min arbetsplats. Eller, 40 av parkeringsplatserna som finns tillhanda finns på taket till parkeringshuset. Där har jag parkerat två dagar i rad och förundrats över hur länge jag måste köra innan jag är där uppe. Jag liksom kör och kör och kör, utan att komma just någonstans. När jag tycker att jag borde vara uppe, då är jag på 6B i bästa fall!

Jag nämnde detta för min chef som berättade att någon hade mätt. Det är 1,5 km upp till taket! Det är faktiskt oändligt långt upp i ett parkeringshus.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Oj! För mig som har lite parkeringshusfobi skulle det vara skitjobbigt att behöva åka så där långt. Tur att jag varken har körkort eller jobb med parkeringshus.

En liten fråga bara: Har du både en man OCH en sambo, eller är de en och samma person? ;)

S sa...

Ponder: Vet du om det är en vanlig fobi, eller? Lät riktigt jobbig.

Ang man och sambo är jag sjukt förvirrad. Ibland kallas han för min man och ibland för min sambo. Men nu har jag rättat till mig FAQ ruta! Trodde att jag tog bort sambo...hm.

Ponder sa...

Jag har ingen aning... har aldrig hört talas om någon annan som tycker det är obehagligt med parkeringshus.

Åh, jag minns hur det var när vi var nygifta och jag presenterade maken som "min man" för första gången. Det kändes stort och högtidligt på något vis. Nu minns jag faktiskt inte vad jag kallade honom pre-bröllop...