söndag 1 februari 2009

Det här med glasögon.

Jag var och hämtade ut mina glasögon i fredags, med nytt glas eftersom de första glasen inte riktigt uppfyllde mitt behov. Tyckte jag. Optikern har nu höjt styrkan ett snäpp och nu blir jag så trött i huvudet att det inte är klokt.

Mina ögon är rödsprängda. Huvudet känns febertungt och jag ser si så där. Nu önskar jag att jag slapp gå tillbaka och att någon annan kunde göra det åt mig... Jag skäms och tycker att det känns SKITJOBBIGT! Enligt optikern så bytte han ut glasen på goodwill. Hur ska jag då förklara att det här går inte? Jag tror inte att dom har kvar mina gamla glas heller. Till och med mina gamla glasögon är bättre. Men nu ska jag kämpa mig igenom detta i en vecka till och hoppas att alla påverkade organ går till sig. Vänjer sig.

Jag vill gråta. Gillar inte såna här situationer. Men när man betalat flera tusen för att kunna se, då måste man väl säga till?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Jag lider med dig!

Jo nog kan jag också tycka att du har rätt att känna dig helt nöjd efter att ha spenderat så mycket pengar på att få hjälp att se bra.

Hoppas att det bara är en övergångsperiod och att dina ögon vänjer sig!

S sa...

Viktoria: Det hoppas jag med!