torsdag 19 februari 2009

Jobbförmån.

Vi har en väldigt fin förmån på min arbetsplats. Det serveras gratis frukt till alla i huset och det är i princip bara att ta för sig.

Så här står det på webbplatsen:

Varje dag bjuder företaget sina medarbetare och gäster på färsk frukt för konsumtion under arbetstid. Frukten skall avnjutas på arbetsplatsen och finns utplacering i de olika fikarummen. Tar vi två frukter var så räcker det till alla.

Det där med två frukter per dag är bara bullshit. Finns frukt över i massor varje dag man går hem!

Det jag egentligen ville få sagt här i inlägget var att jag just åt världens godaste apelsin! I hopp om att få in energi i hjärnan tänkte jag: frukt. Sagt och gjort skalade jag en apelsin. Sen visade det sig att jag verkligen inte alls skulle ångra mig det minsta. Det blir nog att ta med en apelsin hem ikväll, när det nu blir. För övrig så höll arbetsnarkomanen sitt ord och är "sjuk" idag.

Inga kommentarer: