fredag 20 mars 2009

Babbeltanten

Skrev om någon som surrar så mycket att mina öron trillar av, härom dagen. Hon är en av två som är helt inne i en enorm vikthets. De är helt sjukt störiga och dessutom 40+. Varje dag är en kamp om vem som ätit vad i helgen och vad dom äter och inte äter. Till lunch är det mycket mackor och yoghurt för dom är inte så hungriga. Alternativt en dietdrink som dom orkat dra med sig i en TwinLab flaska. Sen när blev mackor och youghurt en bantningsdiet för det första? A-ja.

Dom får väl egentligen hålla på hur mycket dom vill, men det som är skrämmande är att dom har tonårsdöttrar hemma. Dom tjejerna kan inte ha det lätt. Eller, det kanske dom kan, men jag skulle i alla fall ha blivit påverkad av min mamma om hon höll på som dessa två damer gör. Antagligen skulle det första ordet jag sade ha varit kur. Det andra bantningskur.

Idag kom en av dessa 40-taggare till jobbet och konstaterar glatt till babbeltanten att hon idag har sin dotters jeans. Och? Senare under dagen pratar dom om godis. Det kan dom INTE äta. Åh nej. Aldrig. Samtalet spårar iväg och babbeltanten konstaterar att hon måste bli bullimiker. (Hon är fortfarande 40+, tänker man så då?) Då kommer det värsta av allt! Kvinnan med dotterns jeans utbrister: Aaaaallt är tillåtet när det handlar om bantning.

Öh? Puckon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars barn!

Man kan väl bara hoppas att det är en jargong mellan dem och att de lämnar den på jobbet när de går hem. Risken är väl att de inte gör det...

Tragiskt!

Omentjej sa...

Beklämmande. Jag upplever ibland liknande scenarion på mitt jobb även om det inte alls är lika extremt. Vem vill höra det? Och hur mår som sagt deras barn? Usch.

bantningspiller sa...

¨nice blog