torsdag 26 mars 2009

Jag är som alla andra

Ikväll har jag gjort det som hur många svenskar som helst redan har gjort och som ännu fler säkert kommer att göra i framtiden.

Jag har sett Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson.

Jag är inte som alla andra när det gäller just de böckerna. Jag har inte läst en enda och antagligen inte ens tagit i en av hans böcker. Därför hade jag ingen aning om vad som skulle hända, men filmen var bra! Jag gick därifrån nöjd. Min tanke under filmens gång var att Stieg hade mörka tankar. Var han glad? Filmen är ju ond, men ändå god. Världens knepigaste slut var det också.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Hm, jag blir nästan lite nyfiken nu. Har heller aldrig ens hållit i Stieg.

Ponder sa...

Ha ha, var tvungen att skriva en kommentar till eftersom jag fick ett oerhört roligt (obscent) ordverifieringsord. Eller så börjar klockan bara bli för mycket?

S sa...

Ponder: Funderar på att komma i kontakt med Stieg igen faktiskt. Men vi får se.'

Berätta! Vilket ord fick du!!?