onsdag 25 mars 2009

Second hand shopping

Här i Årsta finns det en Antikaffär som aldrig...har öppet. Det är sant. Två timmar i veckan. Sen är de hutlöst dyra. Fast det är inte konstant. Jag vet inte hur de prissätter, men märkligt är det i alla fall. Kanske är det ett ställe där man borde pruta, jag vet faktiskt inte. För mig spelar det egentligen ingen större roll, för jag är fullständigt KASS på att shoppa andrahandssaker. Komplett dålig.

Men nu har jag länge suktat efter en skål som fanns där i fönstret. En Orreforsskål. 200 kr. Länge som i kanske en vecka, ungefär. Idag jobbade jag hemma, turligt nog. För affären har öppet mellan 16-18 på onsdagar och oftast är jag hemma strax före 18, vilket gör det lite stressigt att hinna dit. Jag vet faktiskt inte vem som hinner dit.

Tittade upp priset på en helt ny. Tre gånger så mycket. Toknöjd!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin!

S sa...

Viktoria: Billig!

Ponder sa...

Fin och billig! ;)

Anonym sa...

Perfekt med andra ord! :)

S sa...

Väldigt perfekt!