torsdag 12 mars 2009

När pengarna sätter stopp.

Jag skulle så HEMSKT gärna vilja gå en hel massa utbildningar. Inte på universitetet, utan mer webbaserade utbildningar och utbildningar som är roliga. Inte den sorten som får mig att bli klokare på arbetet, utan sådana som är underhållnde och som gör att jag blir bra på något som skulle kunna vara ett intresse. Men de som har de bästa och mest intressanta kurserna är inte ABF. Nä, det är de som heter Berghs eller liknande som intresserar mig. Hos dom kostart det skjortan att gå en fotokurs i ett år. Närmare bestämt 65 937 kr inkl. moms.

Jag vill gå den fotokursen, för den verkar grymt bra. Förutsättningarna finns, jag behöver inte gå och shoppa en ny kamera. Det finns än det ena än det andra i fotoväg i vårt lilla bo.  Jag tror inte på ABF och liknande efter en fotokurs på medborgarskolan i Umeå för en herrans massa år sedan. Nä, det gör jag inte. Jag vill gå den på Berghs. Men jag kan inte hosta upp 66 000. Det är ju mer än vad ett kök kostar!

Inga kommentarer: