onsdag 11 mars 2009

Chokladsockerkaka.

Den blev GOD! Liiite ogräddad i mitten, men god!

Det är egentligen bara min pappa som kan baka detta delikata bakverk och lyckas. Jag och mamma brukar falera ungefär 99% av gångerna. Idag vände det tydligen, om det inte är så att den enda procenten som pekar på lycka just inföll!? Pappa kan dessutom receptet utantill, om jag inte minns helt fel. Han kan i alla fall sidonumret i kokboken där receptet finns. Jag vet bara att receptet på ambrosiakaka är på motsatt sida med ett foto från 70-talet.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Men lite ogräddad ska den väl vara? Annars blir den ju bara torr och man får känslan av att käka sand.

Ambrosiakaka, det var länge sen. Man kanske skulle baka en någon dag, bara för att vara lite nostalgisk?

S sa...

Ponder: Jo, lite ogräddad är bara bra faktiskt!

Ambrosia har jag själv aldrig bakat. Känns lite väl vuxet! Nostalgiskt skulle det verkligen vara, för mormor brukade baka ambrosia när jag var liten.