onsdag 25 mars 2009

Dagens fråga

Hur kan det bli så att en hel dag blir kass? Allt dåligt går liksom hand i hand en hel dag. Det är inte så att jag gått in för en uppgift och tänkt negativa tankar och att allt därför har påverkats i en negativ riktning av. Inte alls! Allt, förutom skålen, har gått snett.

Jag såg fram emot en effektiv arbetsdag i hemmets lugna vrå. Den blev allt annat än effektiv och inte på grund av mig. Utan på grund av annat och andra.

Sen bjöd vi över grannarna på våfflor och till det skulle jag äta den smarriga fettblandningen. Men tror ni inte att våffeljärnet strejkar? Helt nytt är det. En julklapp. Så då ringer jag julklappsgivaren och frågar om kvittot. Men kvittot verkar vara försvunnet...

Sova kan jag bara inte misslyckas med, så jag tar tag i det nu. Pronto.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Annars är ju en klassiker att våffeljävlarna fastnar i järnet, trots att det är i teflon och man öser det med flott. Se det som så - du slapp misslyckas med våfflorna. ;)

Det är jobbigt när en hel dag blir så där kass. Det verkar lite som att dåliga saker liksom klumpas ihop av någon underlig anledning. Eller så tolkar man allt som mycket sämre än vad man i vanliga fall skulle gjort, när det först hänt något dåligt. Flum flum flum, nu ska jag nog också sova.

Hoppas du får en bättre dag i morgon!

S sa...

Ponder: I går hade jag hellre haft våfflor som fastnade istället för inga alls. Men hade de fastnat hade jag säkert tyckt tvärt om!

Dagen har varit lite bättre faktiskt!