tisdag 3 mars 2009

Då var det min tur. Sen är det din tur.

Ponder har en liten utmaning som är sjukt svår, på sin blogg. Jag ska försöka ta mig an den. Men anar redan innan att jag är så tråkig att jag inte kommer att skriva många roliga och häpnadsväckande punkter om mig själv...
  • Jag duschar inte varje dag, utan att för den skull gå in på hur ofta, eller sällan jag duschar. Kan försäkra er om att jag i alla fall inte luktar illa, vad jag vet. Äkta hälften säger inte heller att jag luktar illa, så jag är nog inom godkänt antal duschar på en vecka.
  • Har ett eget vokabulär. Det innebär att man ABSOLUT INTE får använda sig av vissa ord som väldigt många använder sig av dagligen. Antagligen även flera gånger per dag. Detta vokabulär delas med min syster. Ibland skrattar vi så att vi inte vet var vi ska ta vägen när någon säger något helt förbjudet. Äkta hälften tycker att jag är helt störd. Exempelvis så kan ett sår aldrig vara såsigt. Det finns heller inget som heter mjukkaka.
  • Är enormt sockersugen mest hela tiden under den vakna tiden.
  • Blir enormt skitnödig om jag dricker kaffe när jag är dödligt trött. Det innebär att kaffe på morgonen är en glädjedödare för omgivningen.
  • Tycker att fötter är riktigt otäckt. Lika otäckt som blöta hårstrån som vägrar flytta på sig, hur mycket man än försöker. Huvva.
  • Har kanske Sveriges konstigaste fobi. En ENORM fobi för att bli tagen under hakan. Om någon, av någon konstig anledning måste ta mig under hakan får jag kväljningar och blir fly förbannad! Rent instinktivt åker armen upp och någon kan få sig en tjottablängare. Detta har utnyttjats av än den ena än den andra, eftersom många tror att det är en bluff. Det är det inte. Jag blir arg ungefär hur länge som helst efteråt.
Nä. Jag kan inte komma på mer saker. Men det får gärna du göra, om dig själv!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Intressant!
Duschningen kan jag skriva under på, speciellt nu när jag bara går hemma och skrotar. När du skrev om den kom jag på att jag hade den där ta-under-hakan-fobin förut. Kunde t o m hulka när jag tog mig själv under hakan. Nu har den försvunnit, vet faktiskt inte hur eller när.
Kul att du hoppade på utmaningen. :)

Anonym sa...

Jag är tvärtom, jag måste duscha varje dag annars får jag stora nojan att jag luktar som en skunk (även om jag vet att så inte är fallet). Fast när vi är i jaktstugan så är det inga problem. Där går det inte att duscha och då går det bra. Konstigt det där.

Jag har ett väldigt stort personligt utrymme runt mig och kan gå till rätt stora åtgärder (i form av duckning, snabba förflyggningar och andra undanmanövrar) för att hålla "rätt" avstånd till andra.

En annan fobi som jag har är allmänna toaletter. Jag kan knappt kissa då jag väl är där. Det spelar nästan ingen roll alls hur kissnödig jag är. Ute i det fria, bland mygg och knott, går det dock alldeles utmärkt.