måndag 23 mars 2009

Hoppsan så tyst jag blev!

Haha! Jag har klarat att hålla mig borta från bloggen i 1,5 dag!! Ungefär. 

Men jag har inte haft tid att blogga eller läsa andras bloggar. Men nu är jag ikapp faktiskt! I lördags vaknade vi, åt frukost, började jobba vidare med golvet i sovrummet och då plingade det på dörren. Svärfar i högsta hugg. Han fick välja mellan att lägga golv eller att åka och köpa lite golvlist. Han valde golv, jag åkte till K-Rauta och försökte jaga upp personal som skulle hjälpa mig att få lös alla golvlistbuntar. Har man väl fått tag i en personal på det där stället, då är det bara att dra runt samma person i hela butiken. Man måste få hjälp med ALLT! Värdelöst, jag gillar att klara mig själv

Listen kom hem, jag fixade fika i form av överbliven födelsedagstårta. Sen jobbades det i ett! Svärfar for typ 15.30 och då fortsatte vi. 22.30 satt jag i soffan och pustade ut. Då stod sängarna åter i sovrummet, nybakta bullar låg i påsar i köket, fodret runt sovrumsdörren höll på att torka som bäst och magen var lagom mätt.

Söndagen ägnades till 2,5 timmes städning och sanering. Plus att lägenheten skulle bli barnvänlig. Vi har så mycket verktyg hemma hos oss att jag skraj för att göra mig illa. Då vet ju jag ändå att en såg har taggar och att de gör ont! Kl 14 damp det ner gäster med paket och efter Beck var vi åter igen själva i hemmet. Det råkade bli en toktrevlig middag hemma hos oss, med grannarna. Sen blev det Beck och sen blev det sova.

Min helg i ett nötskal helt enkelt.

Inga kommentarer: