lördag 28 mars 2009

Om barn

Igår stängde maken ytterdörren efter att hans föräldrar, plus syster med ett barn lämnat lägenheten och säger:

-Vi skaffar inga barn va!

Lite lockande är det. Men nog vill jag ha barn. Yrvädret var det sötaste på länge och trots hans ringa ålder på ett år och (strax) två månader, så har jag hittat hans blivande fru. Men jösses vilken förmåga att hålla igång och så nyfiken man kan vara! Mamma och pappa kunde han säga. Och skrika. Men annars lät det mest som mumbojumbo.

Men jag vill nog ha barn ändå. Förhoppningsvis följer det med en energiboost i samband med att barnet kommer till världen. Säg att det är så!

5 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Tja, vi kan väl säga det! Sanningen är att man vanligtvis är trött på gränsen till vansinne, men att man ändå älskar den lilla huliganen över allt annat. En konstig ekvation.

S sa...

J: Ja, det där är konstigt. Men ändå inte!

Viktoria sa...

Jag hoppas också på den där energiboosten... :)

S sa...

Viktoria: Ja, eller hur! Jag har hört att nyförslösta faktiskt får en boost. Men det klart, 1,5 år efter förlossningen borde den där extraboosten ha försvunnit...typ.

Ponder sa...

Inte energiboost men en väldig massa mer tålamod och överseende än med andras ungar. För att man älskar dom, mer än man trodde var möjligt.