lördag 21 mars 2009

Sorry, sorry, sorry!

Jag hoppas att jag inte trampade någon på tårna med mitt inlägg Endå!?

Som jag skrev är jag inte alls speciellt bra på svenska själv och jag korrekturläser ingens blogg. Jag är ingen språkpolis och jag bryr mig inte om hur personer skriver. En blogg jag följer är en blogg jag gillar att läsa. Där bryr jag mig inte om hur bloggförfattaren skriver, för det är innehållet som räknas!

Antagligen var jag redan upprörd när jag läste bloggen med ordet endå massor av gånger på väldigt lite text. Annars brukar jag inte reagera så mycket. Knappt alls faktiskt. Kunde inte bry mig mindre om hur folk stavar. Huvudsaken jag kan läsa!

MASSOR AV FÖRLÅT om någon tog illa upp. Det var inte riktat till någon av er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte du behöver vara orolig alls! :)

Gulligt av dig dock!

S sa...

Viktoria: Så bra, men jag ville bara vara tydlig!

Ponder sa...

Jag kommenterade inte det inlägget, men jag håller med om det du skriver. Jag tycker inte heller att man måste skriva helt korrekt, men vill man ha läsare kan man försöka skriva läsbart i allafall. Det svåraste jag vet är när någon som egentligen har något bra att säga "förstör" det med ett slarvigt språk. Då menar jag framför allt brist på kommatering, att skriva "d" istället för "det" osv.
Jag tog varken åt mig eller illa vid mig. :)